Piagam Pelanggan Institusi Latihan Jabatan Tenaga Manusia (ILJTM) yang baharu adalah selaras dengan kandungan Manual Kualiti MS ISO 9001:2015. Piagam Pelanggan ILJTM adalah:
BIL
Piagam Pelanggan
Bahagian
Bilangan Diterima
Bilangan Diproses dan Selesai
Peratus Pencapaian
1
Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula;
BPPL
102 (Sesi 1/2023)
102 (Sesi 1/2023)
100%
2
Memastikan pelajar-pelajar ILJTM disahkan layak dianugerahkan sijil atau diploma berdasarkan keputusan jawatankuasa berkenaan dalam tempoh lapan (8) minggu selepas tamat sesi latihan bagi semester tersebut;
BKKL
198 (Sesi 2/2022)
198 (Sesi 2/2022)
100%
3
Mengeluarkan surat tawaran kemasukan bagi kursus jangka pendek (KJP) selewat-lewatnya tiga (3) hari sebelum kursus bermula;
CESS
817
817
100%
4
Memastikan peserta KJP yang mencatat peratus kehadiran melebihi 80% mendapat sijil dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tamat berkursus;
CESS
817
817
100%
5
Semua aduan diuruskan dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja dari tarikh aduan diterima dan tujuh (7) hari bekerja dari tempoh menerima maklumat dari pihak ketiga.
Institut Latihan Perindustrian Kuala Lumpur Jabatan Tenaga Manusia Kementerian Sumber Manusia Jalan Kuchai Lama 58200 Kuala Lumpur
03-7981 7495 / 7496 03-7983 2987
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.